Begravning

Åkte på bregravning i förmiddas och usch vad jag inte tycker om dom.. elr de gör väl ingen hoppas ja. Men nästan så fort han började med talet så började jag gråta. Det är så hemskt ! Sen gick de ganska så bra i slutet. Men sen när dom skulle bära ut kistan så kom allting igen. Han hade en jätte fin kista och jätte mycke fina blommor. Efter talet så fick vi komma och kolla på när dom skulle begrava honom, och de vart också jätte jobbigt, när han son skulle säga några ord och hans förre fru. Då tror ja nästan alla grinade. Det var så fint. Men att se kistan hissas ner i jorden va jobbigt. Fast jag inte kände denna mannen så vart de jätte jobbigt. Han har ju tillhört våran församling tidigare så jag kommer ju ihåg han iaf och han har ju alltid varit med. Man har alltid sett han på sammankomster och sådär.

Efter begravningen var de fika, dom bjöd på smörgåstårta, jätte gott ! Sen vart de massa trevligt prat, fick se lite bider och videofilm på han som dog. Och fast han var sjuk så var han lika glad som han brukade vara.

Sedan vart de att åka hem, och där somnade ja ganska så snabbt, så ja hoppade mötet idag. Har huvudvärk också. Ajaj.


Nej nu ska ja äta. puss på er !


Kommentarer
Postat av: Smaragdalena

Oj, tragiskt!! Är ni nere i C:s hemtrakter? (eftersom han kände honom som dött, men inte du..) Eller är det någon här i Sviken?

Var han gammal, han som dog? Vad var det för sjukd han dog av? (många frågor, men efsom jag är i samma situation så vill man veta hur andra som också är i samma situation har det..)

STOR KRAM till er!

2010-09-14 @ 23:11:49
URL: http://smaragdalenas-smaragder.blogspot.com
Postat av: Anonym

Nej vi är här hemma i Järbo. Denne mannen tillhörde Sandvikens församling för några år sen, men flyttade senare till Gävle, så ja visste vem han var, men kände honom inte personligen så. Christer träffade honom aldrig.

Rune Eriksson hette han. Du kanske känner igen honom ?



Han vart 66år och har varit sjuk en längre tid, en lång historia. Bengt och Gunnilla borde veta vem han var tror ja !

2010-09-15 @ 17:13:10
Postat av: Smaragdalena

Aha, jag ser att jag läste fel när jag trodde att du menade att din älskling kände honom (två inlägg innan, detta..) men jag ser nu att det var begravningen du var på innan denna.

Jodå, jag vet också vem Rune är! Han var en annorlunda person, kan man säga... :p (Han frågade mig om jag ville gifta mig med honom... när jag var runt 17års åldern, hehe. Det frågade han nog varenda syster i församlingen, tror jag...)

2010-09-15 @ 21:23:20
URL: http://smaragdalenas-smaragder.blogspot.com
Postat av: petra

haha jaså gjorde han !? Dom tog upp de många ggr på begravningen att han hade humor :P Jo han var en annorlunda person, tyvärr vart han ju så av olyckan han var med om när han var 24år, en väldigt tråkig olycka:(

2010-09-15 @ 21:52:59
Postat av: andreas

han skrev till min mamma en gång: i will love you forever



hehe

2010-09-16 @ 14:02:06
URL: http://popluggen.blogg.se/
Postat av: petra

hahah va gulligt ! Han var visst väldigt försjust i kvinnor !:P

2010-09-16 @ 18:39:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0