LCHF, GI elr viktväktarna ???

Ja sitter och kollar runt lite på olika bantningsmetoder på internet, Är de någon som har något förslag ? Ja skulle vilja börja med LCHF, men de står att de inte är bra när man helammar som jag gör. Sen funderar ja på GI.. Sen ska de finnas nått från viktväktarna som är tillför när man helammar.. Men ja kommer bara in på massa olika forum där dom disskuterar om det är bra elr inte.. Ja hittar inte sidan ! Men är väldigt osäker på viktväktarna för ja varken orkar elr kan räkna points !

Jag har fem kilo kvar till min vikt ja hade då jag skrev in mig hos BM. Ja har stannat där. Iofs har de bara gått 5veckor, men ja vill gå ner mer. Har sammanlagt 10kg att gå ner. Tror inte att ja kommer kunna gå ner så mycke medans ja ammar för då kommer ja nog se ut som ett benrangel eftersom ja är lång !

Nu idag har ja ätit både glass och daimtårta.. känner jätte sug efter cola så de är nästan så jag skickar iväg älsk att köpa det snart ! Men de ska ja inte, Det om något är nått som ja ska hålla mig ifrån mest eftersom de har varit ett beroende.. Vill inte behöva dricka det varje dag !
Det är väl för man har börjat att äta sött som suget kommer tillbaka !
Är dålig på att ut och gå också, men jag ska försöka ta tag i det varje dag nu ! Går inte att bara sitta inne elr gå på Valbo :P Tyvärr kan ja inte direkt ta jätte raska promenader för ja är så stel och får ont väldigt snabbt. Vill kunna gå runt sjöas som är ca 5km. Men de dröjern nog ett tag.. Men de är målet iaf. Inte jätte långt men vi tar lite i taget :)


Robin är förkyld idag och lite röd i ögonen, hoppas han inte åker på nån ögoninflamation elr nåt. Har testat att ha lite bröstmjölk på en topps och haft i näsan så ja hoppas de ska bli bättre snart ! Det är så synd om han :(

Nej nu börjar han vakna till så nu blir det ett bad för honom. De tycker han om :) puss på er !


Kommentarer
Postat av: Anonym

2010-10-08 @ 19:57:49
Postat av: Malin

Jag fattar inte LCHF.. Det verkar ju asfarligt att äta en massa fett.. Så jag skulle rekommendera GI, men man behöver inte äta enligt det slaviskt om man vill gå ner i vikt på långsikt. Har provat allt det. Tycker ändå att träning och att tänka sig för vad och hur mycket man stoppar i sig är bäst!

Men annars ska du prova allt(om det är ok när du ammar), för alla är olika och kan äta olika!:)

2010-10-08 @ 20:01:11
Postat av: Anonym

GI ska tydligen inte vara bra för kvinnor

2010-10-08 @ 20:23:17
Postat av: petra

Anonym: Varför skulle inte GI vara bra för kvinnor ?



Malin: LCHF funkar jätte bra, mamma äter de och vet andra som gör de och gått ner jätte mycket i vikt och som mår bra utav det. Jag vill börja med det, men tror inte de är bra när man ammar eftersom kroppen gör sig av med gifter och då går de ut genom mjölken.

Jo träning funkar nog bäst, men att veta vad man kan äta som är bra och inte bra.. de är så svårt tycker jag :P

2010-10-08 @ 23:05:22
Postat av: Nanett

Jerry provade att bara äta soppa ett tag och han rassade i vikt, och till frukost ska du bara äta knäkebröd och nyponsoppa och sånt och äta vid regelbundna tider varje dag och bara lite mat inte mycket, de har hjälpt jerry i varje fall...

2010-10-09 @ 11:43:19
Postat av: petra

Nanett: Kan tyvärr inte äta så när ja ammar, måste äta riktig mat :)

2010-10-09 @ 15:25:56
Postat av: Nanett

jaha oj då, ja då va de ett usellt förslag, men då är de nog att träna o röra på sig som e den bästa hjälpen...

2010-10-09 @ 20:19:46
Postat av: Katarina

Nio månader upp, nio månader ned. Om man kan amma mer än sex månader så brukar det ta en hel del på vikten. Jag gick alltid upp (!) när jag ammade.. :( Sen ned. Banta inte när du ammar är mitt råd, drick mycket vatten, undvik godis och fika. Jag har faktiskt ammat sex barn (förklarar en annan dag) men med den sista ammade jag i ett år, efter sex månader började det ta av vikten, när han var ett år hade jag gått ned allt. Nu har jag fått sambokilon.... :(

Katarina (Carlos sambo)

2010-10-09 @ 23:27:40
Postat av: petra

Katarina: Då får ja hoppas att han vill amma mer än sex månader ! bara 5 månader kvar :P Jo men ja har läst lite mer nu och dom säger att man helst inte ska banta medans man ammar så jag får försöka stå ut bara :) Hälsa Carlos !

2010-10-10 @ 16:44:07
Postat av: Anonym

Men att äta lchf eller gi är inte att banta. Du får i dej allt du behöver, så det ska du kunna göra. Förutom att lchf inte rekomdenderas pga av att "gifterna" går ut i mjölken. Att banta är tex att äta mindre, dricka nutrilett och sånt. Så prova Gi till du slutat amma och gå sen över på lchf eller så pumpar du ut massa mjölk och ger i flaska den första veckan med lchf och sen börja amma igen.

2010-10-10 @ 19:20:17
Postat av: petra

Jag tror ja struntar i allt. Jag tänker inte börja ge honom flanskan bara för att ja vill gå ner i vikt. Då låter ja hellre bli :)

2010-10-11 @ 16:42:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0