Torget

Har precis kommit hem från torget, de va visning här halv sex så vi stack iväg en stund Jag och Joel, älsk åkte och hämtade massa grejer.

Men de vart inte så mycke nere på torget, satt mest still på en parkbänk vid hamnen för ja har så ont i fötterna så ja kan inte gå. Joel vart såklart jätte irriterad eftersom han ville kolla på snygga tjejer.. de va en tjej som flina åt han i förrgår och han är fortfaranade hög på det :P haha

Men i morn ska han handla kläder iaf, och då åker vi runt elva och då kommer de nog gå lättare att gå för då har ja inte gått så mycke innan. Men de brukar räcka med att ja går lite här hemma så har ja ont.

Men ja ska köpa en hårfärg också, får se vilken ja väljer denna gången, om de blir MOOD igen, men ja vill helst ha sån färg på burk, de ja använde nu sist så va de i en sån liten skål som man blada ihop allt i och sen en liten pensel som man skulle pensla på håret.. men tror de va för att de va blekning.. aja.. en färgning blir de iaf :)
Men mitt hår är jätte slitet, vågar egentligen inte mera, men vad ska ja göra ? ja kan ju inte se ut så här i håret, ser ju inte riktigt klok ut :P

Fick en bok också, gick in och hälsade på min svägerska på Bokia, och sen gick ja runt och kikade lite på böckerna och hittade en bok för 169kr som ja sa att den verkade bra, handlar om cancer. Min mammas mamma dog ju i cancer, och ja tänker mycke på hur mamma känner sig utan att ha en mamma.. ja skulle aldrig klara mig utan min !

Och sen helt plötsligt när ja går där bland böckerna kommer hon med en påse och räcker till mig och säger "här får du !" Och då låg boken där i. Jätte snällt tyckte ja :D

"Vad mina döttrar bör veta" heter den.
På baksidan står det:

När Barbara får veta att hon har cancer ställs hon inför den svåra och smärtsamma uppgiften att ta farväl av sina fyra döttrar. Men hur skall hon hitta orden ?
Barbara beslutar sig att skriva en dagbok och skriva ett personligt brev till var och en döttrarna. Där uttrycker hon både sina förhoppningar och rädslor och berättar om sina egna drömmar och hemligheter. Hon skriver enda in i det sista.
När begravningsdagen kommer samlas alla fyra systrarna, alla med sina egna problem att ta itu med. Jennifer är nära att kvävas i sitt olyckliga äktenskap. Lisa lever i ett till synes bra förhållande, men något lurar under ytan. Amanda reser runt i världen och ser nya spännande platser mn känner sig endå inte riktigt nöjd. Hannah, tonåringen, är på väg in i vuxenvärlden, med allt vad det innebär.
Systrarna står inför ett utmanande år, med omtumlande upplevelser och nya insikter i hur det är att vara kvinna och syster, utan att ha en mamma att vända sig till för råd och tröst.
Med Barbaras brev och dagbok till stöd söker systrarna en ny riktning i livet och finner styrka och gemenskap hos varandra.




Jag tycker den verkar bra iaf ! :)
De känns som en snyftarbok :P


Nu ska ja nog läsa lite :) vi hörs ! puss på er !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0