Frissan

Nu har ja precis käkat upp min risgrynsgröt, gott ! Men ja är så äckligt mätt !

Ska bara klä på mig sen är ja klar, min svärmor kommer kvart över tio så ja har en halvtimme på mig, smink är redan klart :)

Sen direkt efter frissan blir de hem och sen till föräldrargruppen halv tre, ser fram emot det.

Ja börjar bli mer och mer rädd för förlossningen, ja kan inte sova på nätterna, ligger bara och tänker vad ont de kommer göra, och att ja verkligen ska trycka ut en unge på kanske 4 kilo !!! Ja är faktiskt skit rädd och funderar mer och mer på om ja ska ta Epidural elr inte, de är inte bra att ta de, men ja är så rädd för smärtan så ja vet inte hur ja ska göra !
De är bara två månader kvar.. och två månader är ingenting !! och så mycke som vi kommer göra inom dom här två månaderna så kommer de gå önnu snabbare ! åhh ! ångest !

De blev ännu mer värkligt nu när min kompis fick barn igår, jätte stort grattis till er ! Så stolt över dig ! :)
Ni kommer bli en fin mamma och pappa !

Men de finns inget ja kan göra för att förhindra detta nu, de blir bara mer och mer verkligt för mig.. ja ska få barn. Ja har inte fattat de än, och kommer nog inte göra de fören barnet ligger där.

Tänk om ja får panik och inte kan alls och typ deckar av elr inte kan andas ! Tänk om de blir nå fel på barnet !

Ja såg på unga mödrar igår och där hade en tjej gått hela graviditeten och skulle föda, när hon födde barnet va det dött. Tänk om de händer oss ?

Åhh, finns så mycke tankar som snurrar i huvudet, och de kommer speciellt när ja ska sova, då dyker alla tankar upp och ja kan absolut inte somna, ja ligger bara och vrider och vänder på mig.

Ahh.. Ja måste sluta tänka så mycke !!

Nu ska ja klä på mig, puss på er !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0