sjukgymnasten

Hej hopp gummi snopp !

Nu är ja tillbaka från sjukgymnasten, det gick bra.. elr kan man säga bra när man fick flera saker som ska förska hjälpa mig och ja hade så ont så ja nästan grina ? haha. Iaf så kollade hon lite på mig och tryckte, bad mig lägga mig ner och hon såg direkt vilken svank ja har och att ja inte vill slabbna av i ryggen pga av värken. hon drog lite i benen försiktigt och vred och hade sig, gick bra tills hon gjorde en snabb rörelse som ja inte va beredd på alls, och de va att dra benet åt sidan och då skrek ja till. Hon sa sen att ja kunde sätta mig  upp för hon skulle hämta en grej, men ja kom inte upp själv, så hon kom tillbaka och stack fram huvvudet och frågade om ja behövde hjälp, och de brhövde ja :P haha, såg lite roligt ut. Hon försökte först hjälpa mig upp från sidan genom att ja tag i mina ben, och hon visade lite hur ja kunde göra, men inget funkade, ja bara vred mig ännu mer av smärtan. Tillslut efter alla försök fick hon stå på sidan och försöka dra mig fram så ja satte mig upp, då gick de lite bättre.

Sen hämtade hon nån grej som ja ska få i morgon, något som ger nå elektriska stötar till varandra, som gör att de ska hjälpa en liten stund iaf, man sätter dom nere vid svanken elr vid bäckenet och sen får man vrida på så mycke man tycker känns bra. Så den ska ja få i morn som sagt och som ja ska ha när ja går, vilar elr vad ja nu ska göra, en halvtimme åt gången.

Sen fick ja kryckor också, som ja ska ha om ja går lite längre sträckor för att avbelasta bäckenet, får också inte bära tunga grejer för de trycker på ganska bra sa hon.

Sen så sa hon att stödbältet som ja har är alldeles för smalt, så ja ska förmodligen få ett nytt som är mycke bredare över rygg och höfter som stödjer och trycker ihop mycke mer.

Känner själv att de stödbältet ja har inte hjälper något. Tråkigt när man precis köpt de för 300spänn :P

Men nu är ja hemma iaf, älsk får hämta kryckorna senare för ja åker ju moppe så de blir lite svårt för mig att ta med dom hem. Sen ska ja också försöka göra lite kroppsövningar, fick ett papper om lite olika.

Hämtade också ut järntabletterna, men förstår egentligen inte vf ja ska äta dom för ja har jätte bra HB, de ligger på 145 står de i mina papper, iofs tog de i Januari och de kanske kan pedla lite ?
Men mamma sa sen att man kan bli jätte lös i magen av dom !!!
Men kanske bara bra för ja är jätte hård nu, haha intressant vetande va ? hoppas ni lägger de på minnet ;)

Nu vet ja inte vad ja ska göra, kolla lite på tv kanske, har så ont i höfterna nu efter att hon ha grejar så ja ska vila lite :)

Men om de händer något så låter ja er veta senare ;P Men mer ikväll blir de nog inte skulle ja tro !

Hade gött !! puss på eer !!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0