Fullt upp

Hejsan ! Idag klev ja upp vid nio eftersom ja hade möte hos Arbetsförmedlingen tio, ett informationsmöte om hur de funkar där. Dom visade hur man använder hemsidan osv. Fick en ny tid hos en handledare klockan halv elva i morgon, då ska ja träffa en som hjälper mig med det ja vill veta mer om och jobb och sånt.

Ja tror ja passar bättre som hemmafru än att jobba :P Ja kommer igång mycket fortare när de är något i hemma som ska fixas, känner mig piggare fast ja inte jobbat så mycke på dagarna. Jag skulle kunna fortsätta så här :)

Om ja får något jobb är ja väldigt tveksam över eftersom ingen vill ha en som är gravid och ska ha barn om ett par månader, och om ja fortfarande står som abetsökare om 90 dagar, alltså tre månader, så kommer ja få komma ut på praktik, men om tre månader tar ja mammaledigt, så de är ju ingen ide att ja börjar med det heller. Vi får se hur dom säger i morgon, ja måste ju stå som arbetssökande om ja ska kunna få några pengar.
Så pratade jag med Försäkringskassan om hur ja har varit sjukskriven osv, fick papper på de, och kopierade alla andra pappaer ja fick så ja har själv papper på allt ja har skickat. Hoppas de inte blir några problem, skickar även in papper till Alfakassan som ja ska gå med i. Hoppas ja får några pengar..

Våran bil har gått sönder igen, de är stötdämparen som har lossnat och ligger och trycker mot däcket, så de går inte köra med den längre.. vi har verkligen haft otur med våra bilar. Så igår åkte vi och bara skulle kolla om de fanns några bilar som va till intresset, vi hittade en Saab 9-5 en -06 tror ja de va, jätte fin, och har bara haft en ägare och servad mellan jämna mellan rum, en stor och rymlig bil, bra med plats i bakluckan för barnvagn.
Går in två st också ;) hehe

Sen finns de en Volvo v70 - 07 elr liknande, kommer inte riktigt ihåg om de va den, men de va också en jätte fin bil som vi ska åka och kolla på.

Ska verkligen bli skönt med en ny bil så slipper man oroa sig över vad som kommer att gå sönder här näst ! Och ja vill ha en säker bil nu när vi får barn, och den vi har nu känner ja mg inte direkt jätte säker i :P
Är väldigt tacksam att ja har sånna snälla svärföräldrar som hjälper till när de krisar sig ! :)


Vad som händer idag vet ja inte riktigt, ja ska diska disken som finns, är inte alls mycke men ja vill få bort det iaf, sen tog ja en tvätttid så ja har slängt in två maskiner och en till kommer de nog bli. Sen är de möte ikväll så hoppas ja inte har allt för ont så ja kan gå, men de ska nog gå bra :)

Ja har fått tid hos en sjukgymnast nu som ja ska kollla på mig rygg eftersom ja har sån fruktansvärt värk i bäckenet. Nätterna lider ja mig igenom nästan. Jag är en sån person som rör sig väldigt mycke när ja sover, så varje gång ja ska röra mig lite, bara som att flytta lite på benet så vaknar ja av en sån smärta som inte går att beskriva ! Kan inte sitta hur ja vill heller för då ilar de i hela höfterna. Hoppas de inte blir värre, men sån tur ska man väl inte få ha :)

Sen får ja inte sova på mage längre heller, då börjar bebis på en gång och sparka tills ja har vänt på mig, då blir den lugn :P

Dom som gjorde ultraljudet på mig sa att ja måste ringa en sjukgymnast direkt för dom trodde nästan att de skulle kunna vara discbrock (stavning?) eftersom ja inte kunde röra mig utan att typ skrika när ja låg och där och fick lägga upp massa grejer under mina ben så dom inte låg helt raka, och eftersom ja fick de så väldigt tidigt som i vecka 8 och de sitter inte i fram, utan bara i bak ner i rumpan typ.
Men ja mötte sen min BM och hon sa att de finns dom som får foglossning så tidigt om man har haft mycke problem med ryggen, och de har ju jag. Och att de behövde inte sitta i fram utan kunde bara sätta sig i bak.

Men vi får helt enkelt se vad sjukgymnasten sägen, tyvärr var de en månads väntetid, men ja sa att om dom får en avbokning får dom ringa mig på en gång och de skulle dom göra !

Nej nu har ja skrivit alldeles för mycke, dags att göra nytta :) puss på er  !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0