IKEA

Hejhej igen ! Kom hem för ungefär en och en halv timme sendan. Åkte ju först och jobbade på Bilia med Joel, sen kom älsklingen hem tidigt idag, redan vid ett, så han åkte till Uddevalla och köpte min moppe, så nu har ja en sån också :) Så
ja kan ta mig fram och tillbaka till jobbet utan att behöva slita ut mig helt innan ja ens är där :P



 
Här har ni den vackra skapelsen :P

Den är lite repig och så där, men de funkar för mig iaf eftersom den ska bara användas fram och tillbaka till jobbet.

Efter att han hade kommit hem med den åkte vi och köpte lås och hjälp, de gick på ungeför 1700:-, dyrt :/ Men de behövs.
Ja har hellre mitt liv i behåll.. och min moppe, haha.

Sedan bestämde vi oss för att åka till IKEA för att kolla på sängar, våran har blivit så sunkig nu efter att vi haft den ungefär ett år.. sen hade ju svärföräldrarna den innan oss i ett par år, så den hade sina år på nacken.

Så vi köpte en ny, vi tog inte en speciell alls, en helt vanlig enkel 160säng, elr madrasser, som va sköna och ligga i, det gick på ungefär 2000kr. Sedan köpte vi ett till skåp, ett typ likadant som vi redan har fast ett högre och smalare.
1 295kr

Sedan köpte vi lite galjar och smått. Köpte också nya  tallrikar, i helvitt och två st sänglampor. Tyckte om dom vi hade jätte mycke för dom gav sånt mysigt ljus, men dom gick sönder så lätt så vi köpte några andra för typ 59kr.  Köpte också handukshängare som man kan hänga på dörren.

Ett vardagsrums bord blev de också, ett enkelt brunsvart.
299kr

Köpte också jätte fina gardiner som både jag och älsklingen blev helt försjusta i, ett par bruna med typ blommigt mönster, låter inte alls fint men de va dom, och sedan ett par tida panelgardiner bakom dom så vart kanon :)
379kr

Tänk er dessa med vita slappa gardiner hänger bakom :)

Sedan köpte vi en blomma som stog i en stor vit blomkruka som vi har inne i vardagsrummet.

Vi tänte köpa lite tavlor också, men utifall vi får lägenheten så köper vi det senare och ser vad som passar in där:)
Kommer inte ihåg mer vad vi köpte, vi köpte ju massa små plock också.

Ska lämna in gardinerna till svärmor så hon får sy upp dom för de är inget ja kan ännu ! Har inte lärt mig plus att ja inte har något symaskin.. tror ja... nej de har ja nog inte, haha.

Så nu ikväll så är vi rätt trötta, iaf jag, men älsklingen är i full gång med att skruva upp byrån, Han sa precis till mig att ja skulel fixa lådorna, men ja tror han tog på sig det iaf eftersom ja fortfarande sitter här och skriver. Men jag ska strax gå och hjälpa honom.

Andreas är på wow som sagt och kommer inte hem fören i natt, så ja får väl försöka hålla mig vaken till halv två då. Har hyrt en film som ja tänkte se med älsklingen också. marline & me, elr va den hette, den med den söta huden :) Hoppas den är bra.

I morn blir de som sagt Walona, det ser vi fram emot ! :)
Men ni får hade så bra också hörs vi.

See you later. pusspuss

Kommentarer
Postat av: Malin

Kollade också på dom där gardinerna! Svinsnygga ju!

Längtar tills vi flyttar, då blir det shopping! ;D

2009-08-14 @ 23:39:44
URL: http://coldestofcalendars.blogg.se/
Postat av: petra

jaa visst är dom :D älskar dom !

2009-08-15 @ 03:03:03
Postat av: mamma

har inte jag lärt dig att sy. Fy skam på mig

2009-08-15 @ 23:55:32
Postat av: petra

ja fy mamma :)

2009-08-16 @ 01:14:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0